4 سگ تاثیرگذار در تاریخ بشریت

سگ‌های مهم در تاریخ بشریت
سگ‌ها همیشه تاثیر زیادی در زندگی انسان‌ها داشتند. اما یک‌سری از سگ‌ها انقدر تاثیر کارهاشون زیاد بوده که تاریخ و سرنوشت بشریت رو تغییر دادند.در این مقاله 4 سگ تاثیرگذار تاریخ رو به شما معرفی می‌کنیم. با رآبیاپت همراه باشید

1- Laika: اولین سگی که به فضا رفت

لایکا یک سگ ماده که توسط جماهیر شوروی با سفینه‌ی اسپوتنیک 2 در تاریخ 3 نوامبر 1957 از یکی از سایت‌های محرمانه روسیه؛ به فضا فرستاده شد و اولین حیوانی بود که مدار زمین را دور زد.علت مرگ لایکا تا سال 2002 از عموم مردم مخفی نگه داشته شدتا بلاخره دیمیتری مالاشنکف از دانشمندان سفینه‌ی اسپوتنیک 2 در اکتبر 2002 علت مرگ لایکا، این سگ تاثیرگذار در تاریخ را چنین خواند:
در چهارمین گردش سفینه، لایکا بر اثر گرمای بیش از اندازه مرده‌است. به دلیل از کار افتادگی رادیاتورهای خنک‌کننده و سیستم تهویه هوا، هوای کابین به دمای ۶۲ درجه سانتی‌گراد و رطوبت ۸۳٪ رسید و لایکا پس از ۲ الی ۴ ساعت جان سپرد.
هرچند؛ سفینه‌ی اسپوتنیک 2 برای بازگشت به مدار زمین طراحی نشده بود و درواقع لایکا قربانی آزمایشات بشریت بود.

2- سگ فیشرمن: تغییر سرنوشت ناپلئون

ناپلیون در سال 1815 با کشتی از کنار جزیره آلبا درحال عبور بوده که اتفاقی داخل دریا می‌افتد. در همین لحضه سگی از نژاد نیوفانلند که سگ فیشرمن نیز نامی‌ده می‌شده؛ او را از غرق شدن نجات داده و سرنوشت ناپلئون را تغییر می‌دهد.سگ‌های نیوفاینلند در قایق‌های ماهی‌گیری کار می‌کردند به همین‌دلیل استعداد ذاتی در شنا دارند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *